![]() |
|||||
5 milionów zamiast 1
|
|||||
![]() |
Katowice 19.04.2004r. |
||||
Wiceprezydent Miasta KATOWICE L-III-HM-3124/85/2004 |
|||||
Szanowny Pan Andrzej Zydorowicz Radny Rady Miasta Katowice |
|||||
Odpowiadając na Pana interpelację w sprawie uporządkowania polityki reklamowej w Katowicach uprzejmie informuję, że w Katowicach sprawy reklam uregulowane są w dwóch obszarach:
W wykonaniu powyższych uchwał Zarządzeniem Prezydenta Miasta Katowice Nr 196/03 z dnia 23 maja 2003 r. został określony tryb postępowania przy zawieraniu umów na ekspozycję ww. reklam. Sprawy związane z umieszczaniem reklam jw. załatwiane są przez Wydział Lokalowy.
Zgodnie z wyżej cytowaną Uchwałą Rady Miejskiej Katowic, użytkowników miejsca pod ekspozycję reklamy o pow. 70 m2 ustala się w przetargu ofertowym. Wydział Lokalowy sporządza umowy przedwstępne na ekspozycję reklam, w których określa termin uzyskania przyjęcia zgłoszenia / w przypadku reklamy na budynku / lub pozwolenia budowlanego w przypadku reklamy na pasach drogowych w Wydziale Urbanistyki, Architektury i Budownictwa. Zasady i terminy wydawania pozwoleń na budowę nośników reklamowych są normowane Ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Ustawą prawo budowlane oraz Kodeksem Postępowania Administracyjnego. Taki sposób postępowania administracyjnego wielokrotnie był akceptowany przez Wojewodę Śląskiego oraz Samorządowe Kolegium Odwoławcze w sprawach odwołań składanych przez inwestorów od decyzji Wydziału Urbanistyki, Architektury i Budownictwa Urzędu Miasta Katowice. Z tego względu nie widzę możliwości zastosowania innej procedury. Natomiast ewentualna przewlekłość w postępowaniu administracyjnym /od momentu złożenia wniosku do dnia wydania decyzji/ może wynikać z konieczności uzupełniania dokumentacji, usuwania błędów w dokumentacji i uzyskania koniecznych w sprawie opinii z instytucji spoza Urzędu. Przeprowadzone kontrole samowolnie umieszczanych reklam na terenie miasta Katowice spowodowały, iż ich właściciele np. za 2003 r. zostali obciążeni odszkodowaniem na kwotę 104.928, 47 zł. Ponadto samowolnie umieszczane reklamy, których adresu właścicieli nie można ustalić /lub też właściciele pomimo wezwań nie usunęli reklam/, są sukcesywnie usuwane przez Miejski Zarząd Ulic i Mostów. Wiceprezydent Miasta Katowice |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |